Finner kundene dine DEG?

Google Annonsering Ads

Hva kan vi gjøre for deg?

Vi har kompetansen og erfaringen som gjør at vi kan hjelpe deg med bedre synlighet og større trafikk til din hjemmeside eller nettbutikk

– Vi hjelper kundene dine til å finne DEG på Google.

Cecilie skriv You go girl

Hva gjør du når du har et problem du vil løse eller du skal kjøpe noe nytt?

Søker på Google!

I følge Marketo begynner 93% av alle B2B kjøp med et Google Søk. De aller fleste klikker på organiske treff, altså ikke betalte annonser, det skyldes at de organiske treffene ofte er mer informative. Når kundene leter etter informasjon, vil en av de tre første organiske resultatene mest sannsynlig bli klikket på. Når kundene skal kjøpe noe klikker de oftere på en annonse. kunden vet at annonsen ofte leder til en nettside der de kan bestille produktet.

Mer enn 90% av dagens kjøpsprosesser starter med et søk på nettet.

Med Google-annonsering dukker du opp i øyeblikket de potensielle kundene dine leter etter produktene og tjenestene du tilbyr.

Det er forskjellige måter å annonsere på gjennom Google Ads :

Search Network – Tekst-annonser basert på søkeord
Display Network – Display bannere og tekst som vises på bl.a nettaviser
Shopping – Viser frem produkter i nettbutikken direkte i søkeresultatene
Video – Video annonsering
Youtube – Youtube annonsering styres via Google Ads

Annonsering skal lønne seg, og det er vanskelig å finne en mer lønnsom annonsekanal enn Google Ads. Her har du en unik mulighet til å målrette deg mot de som aktivt leter etter produktene eller tjenestene dine i søkemotoren til Google. Det er vanskelig å forestille seg en mer målrettet form for annonsering. Det beste av alt er at du betaler kun når noen klikker på annonsen din.

cog wheels, gear, wheel

Teknisk analyse og tiltaksrapport

For å nå ønsket resultat starter vi med å ta et dypdykk på deres nettside og i sosiale medier for å se hvordan dere kan bli synlig på nett (Google).

Hva som skal til for at kunder som leter etter dine produkter eller tjenester finner akkurat deg. Etter endt analyse vil vi presentere en tiltaksrapport.

cog wheels, gear, wheel

Bli funnet med søk på internett

Vi identifiserer hvem som leter etter deg og dine varer eller tjenester. 

Basert på analysen utvikler vi en strategi designet for at du skal få annonser som gir deg maksimal avkastning og med mulighet til å skalere.

cog wheels, gear, wheel

Øke synlighet og salget på nett

Vi gjør deg synlig og styrer menneskene som søker etter dine tjenester eller produkter inn til din nettside for å generere flere leads og mer salg på nett.

Vi implementerer strategien for deg i din annonsekonto, og setter alt opp for deg og vil flere ganger daglig passer vi på at systemer leverer optimalt. Vi vil kontinuerlig teste målgruppe og budskap for å sikre at du alltid får mest ut av hver krone.

Hvorfor benytte seg av annonsering i Google?

Det finnes en rekke gode grunner til å benytte seg av annonsering i Google. Dette er kanskje den mest effektive formen for markedsføring, spesielt om du har mange konkurrenter i samme bransje.
Jo mer synlig annonsen din er, jo større er sjansen for at kundene velger din nettside fremfor andre.

Bli synlig når det trengs
Den største fordelen med annonsering i Google er at du kan nå ut til dine potensielle kunder idet de søker etter produktene og tjenestene du tilbyr i Google Søk.
Bedriften din vil også bli synlig om forbrukeren søker etter bedrifter tilsvarende din i Google Maps.

Betal for faktiske resultater
En annen fordel er at du kun betaler for resultater. Det vil si – du betaler når noen faktisk klikker seg inn på nettsiden din, eller hvis noen kontakter bedriftens telefonnummer via Google.

Når ut til mange
Google er dessuten en plattform som benyttes av folk flest, noe som betyr at du kan nå en stor målgruppe via annonsering i Google. Enten forbrukerne søker etter produkter, reisemål eller noe annet, er som regel Google søkemotoren de benytter til dette formålet. Det sies at så mange som 3,5 milliarder søk utføres i Google daglig! Annonsering i Google gjør det mulig å få flere klikk på nettsiden din. Dette kan igjen føre til økt salg og flere registreringer, noe som naturligvis er ønskelig for enhver bedrift.

Hva kan dere forvente?

Annonser og utvidelser

Med Google Ads så får man tilgang til et vidt spekter av annonser som alle har ulike fordeler. De meste brukte typene av annonser er shopping annonser, tekstannonser og bilde og video annonser.

Med shopping annonser kan du få produktene dine helt oppe over søkeresultatene med, bilde, tekst og pris i en liten boks som gjør at potensielle kunder er ett klikk unna å legge varene dine i handlekurven sin etter et søk. Shopping annonser er gullverdt for alle bedrifter med nettbutikk. Dette er meget effektive annonser og du betalte kun for annonsen når kunden klikker på den.

De mest vanlige annonsene vil alltid være standard søkeannonser som er tekst annonser. Dette er både betalt annonser og organiske annonser.

Ettersom det gjøres flere milliarder søk på Google hver dag, kan du bruke søkeannonser for å sørge for at potensielle kunder legger merke til merkevaren din, vurderer det du tilbyr, og utfører bestemte handlinger.

For søkekampanjer velger du et mål, for eksempel å lede trafikk til nettstedet ditt, eller å øke antallet salg eller potensielle salg.

Med søkeannonser for betaling per klikk (PPC) betaler du bare når du får resultater med annonsen din, for eksempel når noen klikker på annonsen for å gå til nettstedet ditt eller ringe til bedriften din.

Hva hjelper vi deg med?

Målretting

Google ads gir deg mange forskjellige måter å forsikre deg på at du treffer de riktige kunden med annonsene dine og at du ikke viser annonser til folk som ikke er interesserte.

Det er f.eks mulighet til å målrette seg ut ifra:

«Detaljerte demografiske kategorier» som sivilstatus, utdanning og boligeier

«Interesser og egendefinerte interesser» som Hus og hage, mat og matlaging eller reise

«intensjon» dette vil være hva de aktivt undersøker som for eksempel billetter til festivaler eller datamaskiner og utstyr.

«Remarketing og lignende målgrupper» her vil man kunne målrette annonsene sine mot kunder som har hatt en interaksjon med nettsiden din tidligere, slik at man for eksempel kan vise annonser til folk som har lagt til noe i handlekurven i nettbutikken, men ikke fullført kjøpet.
Man kan også velge og ikke målrette seg mot noen spesifikke segmenter, men heller bare la søkeordene gjøre jobben med å finne de riktige potensielle kundene.

Budgivning

Google ads tilbyr et bredt spekter av budgivningsstrategier til deg og din bedrift.

De ulike strategiene har ulike mål de fokuserer på å oppnå. Målet kan være å vises øverst på resultat siden, få så mye trafikk på nettsiden som mulig eller å maksimere antall konverteringer, Google ads det du trenger. Det er også mulig å velge hvor mye man er villig til å betale på individuelle søkeord.

Med mål-CPA – en smart budgivningsstrategi i Google Ads – blir budene dine angitt for at du skal få så mange konverteringer som mulig til (eller under) kostnaden per handling (CPA) du angir.

Denne budstrategien er basert på avansert maskinlæring for at budene dine skal optimaliseres. I tillegg er det mulig med budgivning under auksjonen, slik at budene skreddersys etter hver enkelt auksjon.

Budgiving er en del av jobben Brilliantz gjør for deg

 

success, profit, successful

Hvorfor benytte seg av annonsering i Google?

Det finnes en rekke gode grunner til å benytte seg av annonsering i Google.

Dette er kanskje den mest effektive formen for markedsføring, spesielt om du har mange konkurrenter i samme bransje.

Jo mer synlig annonsen din er, jo større er sjansen for at kundene velger din nettside fremfor andre.

Bli synlig når det trengs!
Den største fordelen med annonsering i Google er at du kan nå ut til dine potensielle kunder idet de søker etter produktene og tjenestene du tilbyr i Google Søk. Bedriften din vil også bli synlig om forbrukeren søker etter bedrifter tilsvarende din i Google Maps.

Betal for faktiske resultater
En annen fordel er at du kun betaler for resultater. Det vil si – du betaler når noen faktisk klikker seg inn på nettsiden din, eller hvis noen kontakter bedriftens telefonnummer via Google

Når ut til mange
Google er dessuten en plattform som benyttes av folk flest, noe som betyr at du kan nå en stor målgruppe via annonsering i Google. Enten forbrukerne søker etter produkter, reisemål eller noe annet, er som regel Google søkemotoren de benytter til dette formålet.

Det sies at så mange som 3,5 milliarder søk utføres i Google daglig! Annonsering i Google gjør det mulig å få flere klikk på nettsiden din. Dette kan igjen føre til økt salg og flere registreringer, noe som naturligvis er ønskelig for enhver bedrift.

Annonsering skal lønne seg, og det er vanskelig å finne en mer lønnsom annonsekanal enn Google Ads.
Her har du en unik mulighet til å målrette deg mot de som aktivt leter etter produktene eller tjenestene dine i søkemotoren til Google. Det er vanskelig å forestille seg en mer målrettet form for annonsering. Det beste av alt er at du betaler kun når noen klikker på annonsen din.

Kontakt oss
business, technology, city

Fordelene med Google Ads:

  • Google Ads er en svært målrettet form for annonsering– du treffer de kundene som er ute etter akkurat etter de produktene og tjenestene du tilby – i det øyeblikket de søker etter det på internett.
  • Google Ads er effektivt og fleksibelt. Gjennom annonsesystemene kan du nå de aller fleste internettbrukere over hele verden – eller kun brukere i din egen by. Du kommer raskt i gang og kan styre budsjetter og innhold på detaljnivå. Endringer og justeringer gjøres i sanntid.
  • Google Ads-annonsering er svært målbart. Resultater kan måles på søkeordsnivå, hva kunden søker/leter etter. Du får tilbakemelding på hva som fungerer og ikke fungerer umiddelbart og kan justere kampanjene dine. Du vet at markedsføringsbudsjettet er rettet mot kunder som søker dine produkter og tjenester, det skal gi god avkastning for hver innvisitert krone. Med Google Ads vet du hva som fungerer, og kan være sikker på at det du gjør er en sikker, effektiv og lønnsom investering. Dette er kostnadseffektivt og lønnsomt, du betaler kun når kunden er inne og klikker på dine annonser. Målbarheten gjør at du har full kontroll over kostnader og lønnsomhet. Du kan måle lønnsomhet og ROI på søkeordsnivå.

Vi vet at kunnskap, erfaring og gode verktøy er nøkkelen til en god kampanje, sammen med deg kartlegger vi mål og rammevilkår for annonseringen din. For å sikre gode resultater etter kampanjestart, fokuserer vi på kontinuerlig testing, måling og analyse. Vi holder oss alltid oppdatert på nye muligheter innen kanalen

I de fleste bransjer er det som oftest mange om beinet og konkurransen om å vises høyest på googles søkeresultatsider høy!

Vi er her for å hjelpe deg!

Vi hjelper deg å tiltrekke flere kunder med søkeoptimalisering, innholdsutvikling og teknologi

bli synlig og økt salg

Vi venter på din utfordring!