Trenger du flere leads og kunder?
Facebook-annonser - Nå ut til fremtidige kunder og tilhengere
Vi tilbyr annonseringsløsninger uavhengig av erfaringsnivå
Markedsføring på Facebook - Vi hjelper deg
Facebook blir en stadig viktigere kanal for annonsering og merkevarebygging for bedrifter i Norge.
Med bedre muligheter til målretting og bygging av målgrupper enn mange andre kanaler åpner det seg en rekke muligheter.
4 av 5 nordmenn bruker sosiale medier, og selv blant de eldre målgruppene er aktiviteten høy og økende. Facebook er en viktig kanal for å bygge merkekjennskap og merkekunnskap hos nye og eksisterende kunder. Med Facebook kan du enkelt måle effekten av aktivitetene dine og utfordre med nytt og spennende innhold for å være attraktiv og skape oppmerksomhet. Mulighetene er utallige og når alle stegene i kundereisen – du skal bli kundenes førstevalg.
Facebooks enorme datasett gjør det mulig å målrette seg mot de personene som mest sannsynlig vil benytter seg av dine tjenester og produkter. Avanserte målemetoder gjør at vi lett kan se verdien av hver annonsevisning og tilpasse underveis basert på resultatene – en perfekt match med Brilliantz krav om optimalisering og dokumenterbar effekt.
Brilliantz er opptatt av din lønnsomhet.
For hver krone din bedrift benytter på Facebook skal det oppnås en god return on investment (ROI) eller på godt norsk – hvor mye man får igjen for hver investerte kr.
Vi hjelper deg med å oppnå best mulig resultater for din investering.
Fordelene ved å annonsere på Facebook er at det er store segmenteringsmuligheter når det kommer til for eksempel:
- alder
- kjønn
- bosted
- sivilstatus
- interesser
- speile dine eksisterende kundelister.
God annonsering i sosiale medier krever sporing på landingssiden, både med pixel og tredjepartsverktøy, dette setter vi opp for deg.

Hvorfor skal du jobbe aktivt med Facebook?
- Det er en effektiv måte å nå store grupper og nye brukere
- Det er lett å måle effekt av de forskjellige kampanjene og kanalen som helhet – gi gass så lenge det gir effekt
- Avanserte teknikker og oppsett gjør det mulig å effektivt løse mange markedsføringsutfordringer andre kanaler ikke når
- Det er en effektiv måte å styrke andre markedsaktiviteter på
Facebooks største verdi
Likes og delinger er flott, men Facebooks største verdi er at man presist kan nå kalde og varme målgrupper med skreddersydde budskap – Treff 3,4 millioner nordmenn med millimeterpresisjo
Hvordan fungerer Facebook Annonsering?
Alle på Facebook er logget inn og har lagt inn mye informasjon om seg selv. I tillegg kommer informasjonen om hva vi liker, leser, klikker på og befinner oss, vi som brukere legger igjen store mengder med informasjon hver dag som benyttes ved annonsering.
Dette gir gode muligheter til å nå ut til spesifikke målgrupper med skreddersydde budskap, men det er også mulighet til å nå ut til store målgrupper i f.eks. hele Norge.
På Facebook er det et bredt utvalg av muligheter til å annonsere fra promotering av poster, produktannonser, app, besøk til butikk eller nettside eller merkevarebygging.
Annonsen sin relevans og kvalitet vil være med på å påvirke hvor ofte den vises og hvor mye du til slutt betaler. Det er også viktig med korrekt oppsett av måling og sporing slik at vi får inn riktige tall i f.eks. Google Analytics og kan analysere effekten av annonseringen.
Hvor mye koster Facebook annonsering?
Ved annonsering på Facebook (og Instagram som bruker samme annonseplattform) er det ulike målsetninger ved kampanjen man kan velge mellom. Dette er blant annet lenkeklikk, merkebevissthet, engasjement, konverteringer og videovisninger. Å annonsere innlegg med annonser, video og lignende kan gi svært gode resultater.
Annonsering på Facebook styres med et totalbudsjett eller et budsjett pr dag og kan styres med automatiske bud eller manuelt bud. Velges automatisk bud vil Facebook prøve å skaffe deg mest mulig klikk eller resultater for budsjettet som normalt blir brukt opp i sin helhet. Manuelt bud gir deg mer kontroll, men også mer arbeid med å optimalisere kampanjen og annonsene.
Prisen baserer seg på hvor godt annonsen din blir mottatt av brukere, om folk engasjerer seg i form av å klikke på den, dele den videre med venner og liknende. Det er viktig å rette seg mot en målgruppe som har interesse for produktet eller tjenesten du annonserer for. Viktig å ikke ha for mye tekst i annonsebildet.
Facebook undersøker nettsiden annonsen linker til for å forsikre seg om at den har et godt innhold. Foreløpig begrenser dette seg til å sjekke om nettsider inneholder spam i form av store mengder reklame og lignende. Kanskje vil Facebook i fremtiden undersøke innholdet på nettsider på samme måte som Google, da blir det enda viktigere å ha fokus på søkemotoroptimaliserte nettsider for å holdeannonsekronene nede.
Vi jobber sammen med deg for å sette riktig budsjett på Facebook ut ifra fastsatte mål og ønsket resultat.

Hva kan vi hjelpe deg med – Facebook?
Vi hjelper deg med å måle dine besøkende for å kunne konvertere dem til betalende kunder. I samarbeid med deg og dine lager vi en strategi for Facebook annonsering, publisering, innholdsproduksjon med mer.
- Lager strategier for hvordan din bedrift kan lykkes ved bruk av Facebook i markedsføringen.
- Vi hjelper deg med markedsføring på Facebook.
- Du kan du få hjelp med den daglige driften av Facebook siden din.
- Vi gjør annonseringen for deg av dine produkter og tjenester.
- Vi kan holde kurs for deg og dine ansatte.
Hos oss er ingen bedrifter for små for et samarbeid. Gjennom samarbeid skaper vi løsninger for at din bedrift tjener penger (øker salget) eller bygger ønsket merkevare
Hvilke tjenester tilbyr vi for markedsføring på Facebook?
Workshop/Strategi for Facebook-sider
Facebook skal ikke være et passivt medium opprettet fordi alle andre bedrifter har det
– Facebook skal være en markedsføringskanal for din bedrift som skal gi lønnsomme resultater og skape nye opplevelser for dine kunder.
I samarbeid med deg lager vi en strategi som tar din bedrift stegvis videre til å beherske sosiale medier. Det er viktig at du oppnår forretningsmålene dine. Ingen bedrifter er like, derfor er Facebook utviklet for å hjelpe bedriften din med å oppnå spesifikke mål.
Finn den perfekte løsningen for forretningsmålet ditt med Facebook sammen med oss.
Drift av Facebook-side
Vi passer på og drifter din Facebookside 100% eller delvis etter avtale med deg
Hvorfor skal du la noen andre styre din Facebook side?
Mens du konsentrerer deg om å gjøre det du er best på, jobber vi med din merkevare slik at du kan være trygg på at du oppnår dine målsettinger på Facebook som markedsførings/salgskanal.
Brilliantz sørger for publisering, annonsering, kommentering med mer etter nærmere avtale. Ved å ha en god publiserings- og aktivitetsplan på Facebook vil din bedrift fremstå mer troverdig.
Noen av aktivitetene vi kan hjelpe deg med:
Opprett kontakter som betyr noe.
Ca 2,7 milliarder personer bruker Facebook hver måned til å holde kontakten med venner og familie, og til å finne og oppdage ting som er viktige for dem. Finn nye kunder, og bygg opp varige forhold med dem med godt innhold og gode annonser.
Nå ut til flere.
Sørg for at folk som er interessert i siden og ikke glemmer den. Nå et større publikum ved å lage skreddersydd innhold, hold engasjementet oppe hos kundene dine ved hjelp av bransjeinformasjon, produktoppdateringer, arrangementsvarsler med mer.
Fortell historien din
Annonseformatene er utformet for å fange oppmerksomhet og fremme handling. De gir deg kreativ fleksibilitet, fungerer på tvers av enheter og hjelper deg å nå målene du har satt deg.
Hold kundene dine oppdatert.
Ved å publisere innhold på bedriftssiden får du på en flott måte fortalt kundene og tilhengerne dine hvem du er. Oppretthold interessen og engasjementet hos kunder ved hjelp av bransjeinformasjon, produktoppdateringer, arrangementsvarsler med mer.
Sett kundene i kontakt med produktene og tjenestene dine.
Generer flere transaksjoner med sidefunksjoner tilpasset for din bedriftstype. Planlegg avtaler eller ta imot bestillinger, led folk til nettstedets butikk eller innsamlingsside, eller publiser en lenke til appen eller spillet ditt for å oppfordre folk til å laste ned.
Salg av produkter på Marketplace.
Fortell om produktene og tjenestene dine ved å annonsere dem på Marketplace, målrettet mot kjøpere på farten, med mobilvennlige annonser.
Tilby fremragende kundeservice.
Folk kan kommunisere med bedriften din via Messenger – det er en velkjent og praktisk måte å svare på spørsmål eller hjelpe kunden på.
Promoter et arrangement.
Hvis du arrangerer et arrangement for bedriften din, kan du bruke Facebook-arrangementer for å spre budskapet. Del nøkkeldetaljer, øk oppmerksomheten og selg billetter.
Skap vekst i bedriften din med Facebook uansett hvor du er -
Millioner av bedrifter, store og små, knytter kontakt med kunder på Facebook.
Vi er her for å hjelpe deg!
Vi hjelper deg å tiltrekke flere kunder med søkeoptimalisering, innholdsutvikling og teknologi
– bli synlig og økt salg
Vi venter på din utfordring!